TECHNICKÉ

Máte malé děti a přemýšlíte na jaký sport je dát? Atletikou a gymnastikou rozhodně nic nezkazíte, ale pokud jste pravidelnými čtenáři iRegaty, pak doufám, že ve vás dřímá jachtařská duše a tudíž se budete nenápadně snažit směřovat své ratolesti právě k jachtingu. O tom jakou cestou jít a jaké lodní třídy vybrat, může leccos napovědět tento článek.
...

Dosažení správné tělesné hmotnosti ve vaší třídě eliminuje jednu z nejčastějších výmluv v jachtingu! Pro příklad jsou v níže uvedené tabulce uvedeny doporučované hmotnosti pro malé olympijské třídy. Pokud jste výrazně lehčí, lze tvrdit, že vaše výkonnost za silného větru bude slabší, ať jste sebelepší jachtař. Pokud jste těžší, budete naopak...

Odborníci na výživu často říkají, že bychom měli jíst více potraviny s vyšším obsahem sacharidů jako chléb, cereálie, ovoce, zeleninu apod. A méně tuku, soli a sladkostí. Budete-li jíst méně tuku, znamená to na druhou stranu, že ve zbytku stravy jíte více vitaminů, minerálů, ostatních energetických zdrojů a bílkovin, což splňuje cíle vaší výživy.

Pití sacharidových sportovních nápojů (např. Gatorade) během rozfoukané rozjížďky může výrazně zvýšit vaši výkonnost, tím že doplní energetické zásoby ve svalech. Jak už bylo zmíněno výše, jsou tekuté sacharidy vhodnější než tuhé, protože zároveň doplňují i tělesné tekutiny.


Základní délky lan plachetnice 29er

Grafické znázornění pravidel jachtingu

Technická pravidla lodní třídy 29er

Pravidla pro čísla na plachtě

Doporučené oblečení a vybavení

Interpretace pravidla 42 ZPJ